{"id":1380,"date":"2020-07-03T12:39:13","date_gmt":"2020-07-03T10:39:13","guid":{"rendered":"https:\/\/isunnfjord.no\/?p=1380"},"modified":"2020-07-03T13:11:21","modified_gmt":"2020-07-03T11:11:21","slug":"havard-siktar-mot-toppen-i-formel-4","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/isunnfjord.no\/sunnfjord\/havard-siktar-mot-toppen-i-formel-4\/","title":{"rendered":"H\u00e5vard siktar mot toppen i Formel 4"},"content":{"rendered":"\n

N\u00e5r f\u00f8rdinarar H\u00e5vard Hallerud g\u00e5r p\u00e5 jobb, kryp han ned i ein Formel 4 Renault, som g\u00e5r fr\u00e5 0-100 p\u00e5 3,1 sekund, med toppfart p\u00e5 over 220 km\/t. H\u00e5vard m\u00e5 tole G-krefter i svingar tilsvarande det ein m\u00f8ter i jagarfly, og mister han kontroll er han br\u00e5tt luftboren.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

\u2013 Toppfarten er i teorien 225 km i timen, men eg har aldri vore oppe i meir enn cirka 220.  Det er ikkje farten som er det vanskelige i denne sporten. Dei fleste ville kunne sette seg inn i ein Formel 4-bil og k\u00f8yre fort rett fram. Det er meir krappe svingar og avk\u00f8yringssoner som gjer dette utfordrande. Dei f\u00f8rste gangane er det superskummelt, s\u00e5 blir det meir og meir ei vanesak, smiler H\u00e5vard Hallerud. <\/p>\n\n\n\n

\"\"
P\u00e5 veg heim fr\u00e5 Inernasjonale Finalen p\u00e5 LeMans 2018 konkluderte H\u00e5vard at han hadde kommet s\u00e5 langt som det var mulig \u00e5 komme i racing p\u00e5 et normalt familiebudsjett. For \u00e5 utvikle seg videre m\u00e5tte vi flytte til Europa og drive Formel K p\u00e5 fulltid med en kostnad p\u00e5 3-4 millionar i \u00e5ret. S\u00e5 da tenkte eg at n\u00e5 kan eg kj\u00f8pe meg en Porsche for de pengene vi sparer p\u00e5 \u00e5 slutte med gokart. Mens vi l\u00e5 p\u00e5 autobahn i Nord-Tyskland ringte Team Greenpower og ville ha H\u00e5vard p\u00e5 testkj\u00f8ring i Formel Nordic p\u00e5 Rudskogen. Da han kom inn etter f\u00f8rste testen og vippa opp visiret s\u00e5 jeg at det ikke ville bli noen Porsche likevel, seier manager Eivind Bredrup Petersen. Foto: Privat.

<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Fysisk og mental utfordring<\/h3>\n\n\n\n


\u00c5 k\u00f8yre fort p\u00e5 bane er ei samansett \u00f8ving. 
\u2013 Utfordringane ligg i svingane. Ein skal bremse inn i den, halde h\u00f8gast mogleg fart gjennom den, treffe p\u00e5 linjer og sporval og ikkje minst treffe p\u00e5 gassen ut av svingane for \u00e5 f\u00e5 med fart ut p\u00e5 strekkene. Samtidig m\u00e5 du st\u00e5 i mot kreftene som verkar p\u00e5 kroppen og halde hovudet rett, halde hendene p\u00e5 rattet og beina p\u00e5 pedalane. Du m\u00e5 stramme musklane i magen, ryggen og i beina for ikkje \u00e5 \u00abdovne vekk\u00bb i svingane. Forskjellen p\u00e5 10 cm til h\u00f8gre eller venstre i inngangen p\u00e5 ei kurve kan bety hundredelar eller tidelar p\u00e5 rundetida. Du m\u00e5 halde maksimal konsentrasjon og presisjon kvar einaste sving og kvar einaste runde i 20-30 minutt. Kj\u00f8reteknikk, presisjon, konsentrasjon, styrke og utholdenhet. Det er der idretten ligg. Som f\u00f8rar veit ein heile tida kor grensa g\u00e5r, og kor det absolutt siste punktet du kan bremse p\u00e5 i svingen er. Du har god kontroll, og tenker ikkje p\u00e5 risiko n\u00e5r du k\u00f8yrer. I blant er det episodar der ein kvepp til, men ein m\u00e5 berre halde fokus p\u00e5 k\u00f8yringa.  Det er eigentlig eit fly dei k\u00f8yrer. Det g\u00e5r i alle fall meir enn fort nok til at du lettar fysisk fr\u00e5 bakken om du mistar marktrykk. H\u00e5vard hadde ein bra luftetur i fjor, seier manager Eivind Bredrup Petersen. 
<\/p>\n\n\n\n